ALGEMENE VOORWAARDEN


Algemene Voorwaarden Hard Rock Casino

Algemene Voorwaarden Hard Rock Casino

Versie: 18-10-2024

Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de deelname aan spelen welke iCasino b.v. aanbiedt mede onder de naam Hard Rock Casino.


Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden hebben onderstaande termen, aangeduid met een hoofdletter en in het enkelvoud of meervoud, de volgende betekenis:

  • Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden.
  • ICasino b.v.: de op 13 juli 2022 rechtsgeldig ingeschreven vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Nederlands recht, K.v.K. 86995294, gevestigd en kantoorhoudende te Boschstraat 21a, 6211AS Maastricht. Website www.hardrockcasino.nl
  • BSN: Burgerservicenummer.
  • Bonus: een goed of dienst aangeboden door ICasino b.v. aan de Speler, zoals gratis speeltegoed.
  • Cruks: Centraal Register Uitsluiting Kansspelen.
  • Diensten: de door ICasino b.v. aangeboden kansspelen krachtens onze Vergunning op het Platform.
  • Game aanbieder: het bedrijf dat online casino spellen ontwikkelt en levert aan ICasino b.v..
  • Intellectuele Eigendomsrechten: alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot het Platform en de Diensten, waaronder maar niet beperkt tot octrooirecht, auteursrecht, handelsnaamrecht, merkrecht, modelrecht, databankrecht en naburige rechten, alsmede rechten op knowhow en bedrijfsgeheimen.
  • Kansspelautoriteit: de toezichthouder van de overheid op de kansspelsector. https://kansspelautoriteit.nl/
  • PEP: politiek prominent persoon, directe familieleden en naast geassocieerden van die persoon.
  • Platform: het geheel van communicatie waarmee ICasino b.v. haar Diensten aanbiedt, waaronder Hardrockcasino.nl en alle onderliggende pagina’s en sub domeinen.
  • Programma: onder andere, maar niet beperkt tot, loyaliteitsprogramma's, bonusprogramma's, spaarprogramma's, etc. Daar waar gesproken wordt over Diensten worden ook integraal Programma's bedoeld.
  • Speelrekening: de door ICasino b.v. in zijn spelsysteem op naam van Speler aangehouden geverifieerde tegenrekening met het speeltegoed van die Speler, die uitsluitend wordt gebruikt ten behoeve van de deelname aan de Diensten.
  • Speelwinst: prijzen door de Speler behaald met deelname aan de Diensten.
  • Speler: de klant van ICasino b.v. die conform deze Algemene Voorwaarden is ingeschreven.
  • Spelersaccount: de persoonlijke omgeving waartoe Speler toegang krijgt na aanmelding of het succesvol registreren als Speler.
  • Tegenrekening: de op naam van een speler aangehouden rekening bij een in een lidstaat gevestigde kredietinstelling met een vergunning als bedoeld in artikel 8 van Richtlijn 2013/36/EU, bij een in een lidstaat gevestigde betaaldienstverlener met een vergunning als bedoeld in artikel 11 van Richtlijn (EU) 2015/2366 of bij een in een lidstaat gevestigde elektronisch geldinstelling als bedoeld in artikel 1:1 aan de Wet op het financieel toezicht met een vergunning als bedoeld in artikel 2:10a of die voldoet aan artikel 2:10e van die wet.
  • Vergunning: de Vergunning voor het organiseren van kansspelen op afstand als bedoeld in artikel 31a Wet op kansspelen met kenmerk; 2250/01.316.607
  • Wwft: de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme.


Artikel 2. Toepasselijkheid

De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Diensten die ICasino b.v. aanbiedt op het Platform. ICasino b.v. behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen om, onder andere, te voldoen aan de toepasselijke wetten, regelgeving en andere reglementaire vereisten. Wanneer ICasino b.v. de Algemene Voorwaarden wijzigt, zal ICasino b.v. de Speler op de hoogte brengen.


Artikel 3. Vergunning

Aan ICasino b.v. is een vergunning verleend voor het organiseren van onze Diensten op het Platform door de Kansspelautoriteit.


Artikel 4. Privacy

ICasino b.v. verzamelt, verwerkt en beveiligt de persoonsgegevens van Spelers in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere van toepassing zijnde wetgeving. Zie voor verdere informatie ons privacy statement.


Artikel 5. Klantenservice

De Klantenservice is 24/7 kosteloos bereikbaar in de Nederlandse en Engelse taal via:

  • Chatfunctie op het Platform
  • E-mail [email protected]
  • Telefoon op telefoonnummer: +31 800 4227466

De Klantenservice heeft de volgende taken:

  • Informatievoorziening en ondersteuning met betrekking tot Diensten die ICasino b.v. aanbiedt op het Platform;
  • Het registreren en behandelen van klachten conform wet- en regelgeving, zoals uitgewerkt in artikel 7 Algemene Voorwaarden; en
  • Het herkennen en registreren van interne en externe signalen die wijzen op onrechtmatige deelname of risico’s op kansspelverslaving.


Artikel 6. Communicatie met ICasino b.v.

De Speler moet de volgende gedragsregels volgen:

  • Respecteer de medewerkers van ICasino b.v., de game aanbieders en andere spelers;
  • Val geen andere Spelers lastig;
  • Respecteer de privacy van andere Spelers; en
  • Gebruik geen kwetsend, haatdragend of offensief taalgebruik.

Het uiten van bedreigingen, beledigingen of enig ander ongepast gedrag jegens de Klantenservice van ICasino b.v., haar werknemers, andere vertegenwoordigers of andere Spelers kan resulteren in schorsing of beëindiging van het Spelersaccount.

De chat functie wordt gemonitord door de Game aanbieder en/ of iCasino b.v.. Bij het niet naleven van de gedragsregels, kan iCasino b.v. ingrijpen door het geven van een waarschuwing, het tijdelijk schorsen van het Spelersaccount, het beëindigen van het Spelersaccount of het nemen van een andere maatregel die iCasino b.v. passend acht.

De Speler mag de chat functie niet gebruiken met als doel te overleggen en/ of samen te spannen met andere spelers.


Artikel 7. Klachtenprocedure

Klachten dienen schriftelijk te worden ingediend bij de Klantenservice via [email protected]

Klachten worden binnen 72 uur na ontvangst geregistreerd en binnen 72 uur aan de klager bevestigd. Daarbij wordt geregistreerd:

  • De contactgegevens van de klager;
  • De datum van ontvangst van de klacht; en
  • Het onderwerp en de inhoud van de klacht.

De Klantenservice handelt klachten, afhankelijk van de aard daarvan, binnen 8 weken na ontvangst af. De klager wordt schriftelijk en met opgave van redenen op de hoogte gesteld van de bevindingen met betrekking tot de klacht en van de conclusie.

Indien de klacht betrekking heeft op gedrag waarover de klager eerder een klacht heeft ingediend en die volgens deze klachtenprocedure is afgehandeld, behoudt ICasino b.v. het recht om deze klacht niet in behandeling te nemen of om deze klacht onder verwijzing naar haar eerdere beslissing af te wijzen.

De afronding van de behandeling van de klacht wordt binnen 72 uur na de behandeling geregistreerd. Daarbij wordt geregistreerd:

  • Binnen welk termijn de klacht is afgehandeld;
  • Hoe de klacht is behandeld; en
  • Het resultaat van de behandeling van de klacht.

De persoonsgegevens betreffende van de klager worden geregistreerd met inachtneming van het privacy statement.


Artikel 8. Intellectuele eigendom

De Intellectuele Eigendomsrechten op het Platform, de Bonussen, de Diensten en de door ons gebruikte naam Hardrockcasino.nl (Seminole Hard Rock Digital, LLC) berusten bij ICasino b.v. en/of aan ICasino b.v. gelieerde ondernemingen en/of haar licentiegevers.

Deelname aan de Diensten is alleen voor persoonlijk gebruik ten behoeve van de deelname aan de kansspelen op het Platform. Spelers mogen geen inbreuk maken op de hiervoor genoemde Intellectuele Eigendomsrechten, door deze op enige manier openbaar te maken, te kopiëren of voor enig ander doel te gebruiken. Het is daarom niet toegestaan om reverse engineering of een decompilatie toe te passen aan de inhoud van het Platform, de eigendoms vermelding daarvan te wijzigen, te verwijderen of onleesbaar te maken, of te proberen de broncode of andere vertrouwelijke informatie af te leiden of op enige wijze te gebruiken ten nadele van ICasino b.v., aan ICasino b.v. gelieerde ondernemingen en/ of haar licentiegevers.

Het is Spelers voorts niet toegestaan om domeinnamen, merken of Google AdWords te registreren die lijken op of identiek zijn aan enige werken en/ of tekens waarop ICasino b.v. en Intellectuele Eigendomsrechten heeft.

Niet alleen ICasino b.v., maar ook aan ICasino b.v. gelieerde derden en/ of bij het Platform betrokken partners kunnen, op dit artikel, een beroep doen. Dit artikel en, waar nodig de overige artikelen van de Algemene Voorwaarden, gelden hiertoe jegens hen als een onherroepelijk derdenbeding als bedoeld in artikel 6:253 Burgerlijk Wetboek.


Artikel 9. Aansprakelijkheid

ICasino b.v. is niet aansprakelijk voor schade en/ of verlies als gevolg van of in verband met het gebruik van het Platform, deelname aan de Diensten en/ of voor informatie verstrekt door of vanwege ICasino b.v., inclusief de medewerkers van ICasino b.v.

ICasino b.v. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade of verlies, zowel direct als indirect, die kunnen voortvloeien uit of verband houden met de volgende handelingen van de Speler:

  • Het uitvoeren van geldstortingen op het Spelersaccount via de kaart of rekening van een derde partij;
  • Het verstrekken van onjuiste gegevens over de persoonlijke rekening;
  • Het toestaan van derden om het Spelersaccount te gebruiken voor het verrichten van geldstortingen en/ of opnames.

ICasino b.v. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van (tijdelijke) onderbrekingen van of storingen aan de functies en/ of tijdelijke beperkingen van de mogelijkheden van het Platform of de Diensten.

ICasino b.v. is niet aansprakelijk voor storingen die veroorzaakt worden door de apparatuur van de Speler of storingen van de internetprovider van Speler of voor schade veroorzaakt door ongeoorloofd gebruik van het Spelersaccount.

ICasino b.v. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van faillissement van de bank(en) of andere partijen waarmee ICasino b.v. samenwerkt voor de exploitatie van het Platform.

ICasino b.v. is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van overmacht, zoals maar niet beperkt tot internet storingen, hardware storingen, netwerkstoringen en soortgelijke omstandigheden, DDOS en soortgelijke aanvallen, stakingen, oproer, overheidsmaatregelen, brand, pandemie, natuurrampen, overstromingen en andere onvoorziene omstandigheden.

De in dit artikel vermelde beperkingen van aansprakelijkheid zijn niet van toepassing voor zover dwingend recht zich daartegen verzet.

Onder ‘schade’ zoals bedoeld in dit artikel verstaat ICasino b.v. ook gevolgschade, zoals maar niet beperkt tot gederfde omzet, winst en immateriële schade als ook het verlies van data.


Artikel 10. Overige algemene bepalingen

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om de rechten en verplichtingen die uit de Algemene Voorwaarden voortvloeien over te dragen aan derden. ICasino b.v. heeft hiervoor geen voorafgaande schriftelijke toestemming van de Speler nodig.

Het is Speler niet toegestaan zijn rechten en verplichtingen onder de Algemene Voorwaarden aan een derde over te dragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ICasino b.v.

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om Programma's of de Diensten te wijzigen, toe te voegen of te staken voor zover dit is toegestaan op grond van geldende wet- en regelgeving en de Vergunning. Indien ICasino b.v. geen of gedeeltelijk gebruik maakt van haar rechten, betekent dit niet dat ICasino b.v. afstand doet van deze rechten en ontslaat dit de Speler niet van zijn verplichtingen.

Als een bepaling uit de Algemene Voorwaarden in strijd is met wet- of regelgeving, zal dat de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden niet aantasten. De betreffende bepaling zal geacht worden te zijn vervangen door een nieuwe bepaling die wettelijk wel is toegestaan en die naar aard en inhoud zoveel mogelijk de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zal hebben.

Alle telefoon-, schriftelijke en digitale communicatie met ICasino b.v. wordt opgeslagen voor veiligheids-, trainings- en compliance doeleinden. Hierop is het privacy statement van toepassing.

Het wordt de Speler aanbevolen het beleid en de regels van ICasino b.v. te kennen en te bewaren.


Artikel 11. Overige voorwaarden

Voor de volledige Bonus Voorwaarden, zie de Bonusvoorwaarden.


Artikel 12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op de Algemene Voorwaarden en alle daarmee verband houdende overeenkomsten tussen Speler en ICasino b.v. is het Nederlands recht van toepassing. De Rechtbank te Amsterdam is uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van mogelijke geschillen, tenzij de wet dwingend een andere rechtbank voorschrijft.

Het Spelersaccount


Artikel 13. Inschrijving

Inschrijving bij ICasino b.v. is toegestaan voor alle natuurlijke personen die:

  • De leeftijd van 24 jaar hebben bereikt;
  • Niet zijn ingeschreven in Cruks; en
  • Niet onder curatele en/ of bewindvoering staan.

Om zich in te schrijven moeten de volgende gegevens, voor zover van toepassing, verstrekt worden, zoals ook opgenomen op het betreffende identiteitsdocument:

  • Voorna(a)m(en) en achternaam;
  • Geboortedatum en -plaats;
  • Indien van toepassing: BSN;
  • Woonadres;
  • E-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Bankrekeningnummer en de tenaamstelling; en
  • Aard, nummer, datum en plaats van uitgifte van een geldig identiteitsdocument (hiertoe dient de persoon een geldig identiteitsdocument te uploaden).

Door zich in te schrijven verklaart Speler:

  • Akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden;
  • De houder van het Spelersaccount te zijn, eigen gegevens gebruikt te hebben voor het inschrijven en enkel voor eigen gebruik het Spelersaccount heeft aangemaakt;
  • De gegevens naar waarheid te hebben ingevuld;
  • De leeftijd van 24 jaar te hebben bereikt;
  • Niet te zijn ingeschreven in Cruks;
  • Niet onder curatele en/ of bewindvoering te staan;
  • Niet in een schuldsaneringstraject te zitten;
  • Bekwaam te zijn tot het aangaan van een overeenkomst;
  • Niet in strijd te handelen met de Wwft. Dat betekent onder andere dat de Speler ervoor zorgt dat zijn Spelersaccount niet wordt gebruikt voor witwassen, financiering van terrorisme, overtreding van sanctieregelingen, misbruik van en/ of fraude;
  • Zorgvuldig om te zullen gaan met de identificatiemiddelen voor inschrijving als Speler op het Platform, alle redelijke maatregelen te nemen om het gebruik daarvan door derden te voorkomen, en daartoe zo nodig de nader door ICasino b.v. te stellen voorschriften te volgen;
  • Kennis te hebben genomen en eventueel een kopie te hebben gemaakt van:
  • Ervoor te zorgen dat je als speler op de hoogte bent van alle wet- en regelgeving als creditkaartkaarthouder en de spelregels leest, kent en begrijpt voordat hij deelneemt aan een spel.

Inschrijving als Speler vindt slechts plaats na:

  • Succesvolle identificatie en verificatie van de opgegeven en overlegde gegevens door middel van de VerifyMe-module (of vergelijkbaar) van CDDN.nl. ICasino b.v. kan bij Spelers met een BSN als alternatieve identiteitsverificatie de zogenaamde Cruks-code en verificatie van de tenaamstelling van de Tegenrekening gebruiken;
  • Validatie van het e-mailadres en telefoonnummer;
  • Validatie van de tegenrekening;
  • Raadpleging van Cruks en bevestiging dat de betrokken persoon daarin niet is opgenomen;
  • Cliëntenonderzoek, dat wil zeggen dat ICasino b.v. vaststelt dat tegen inschrijving van de betrokken persoon als Speler geen bezwaren of bedenkingen bestaan op grond van de Wwft en/ of de Sanctiewet 1977;
  • Vaststelling van de limieten door de betrokken persoon, te weten:
    • De maximale duur van de toegang tot het Spelersaccount per dag, week of maand;
    • De maximale stortingen op de Speelrekening per dag, week of maand; en
    • Het maximale tegoed op de Speelrekening;
  • Vaststelling dat de betrokken persoon 24 jaar of ouder is; en
  • Indien van toepassing, succesvolle afronding van een verscherpt cliëntenonderzoek.

Vanaf 1 oktober 2024 gelden er nieuwe limieten en grenzen voor stortingen binnen ons online casino. Indien je als Speler jouw stortingslimiet wenst te verhogen naar maandelijks 350,- euro of meer, is wettelijk een contactmoment met onze klantenservice vereist om de limiet vast te stellen. Bij een verhoging van de stortingslimieten is er altijd cool off periode van 7 dagen.

Voor het verhogen van een maandelijkse netto stortingsgrens van €700 of meer zal een inkomenstoets uitgevoerd worden om te verifiëren of je als Speler in staat bent om 30% van je inkomen te besteden aan het spelen in ons casino. Deze inkomenstoets wordt gerealiseerd in combinatie met Kreditz, een derde partij die bevoegd is om de relevante data te verwerken. Een andere optie is om dit proces manueel te doorlopen via het contacteren en aanleveren van de gewenste documenten bij de klantenservice.

Door middel van het doorlopen en voltooien van de inkomenstoets bij Kreditz stem je ermee in dat iCasino b.v. deze data kan en mag inzien en gebruiken voor dagelijkse monitoringsdoeleinden, waaronder zowel het (verscherpte) cliëntenonderzoek als de Verantwoord Spelen monitoring. De netto stortingsgrens na de Kreditz check is direct actief.

Spelers zijn te allen tijde verantwoordelijk voor het verstrekken van accurate en volledige informatie met betrekking tot hun financiële situatie. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, informatie die noodzakelijk is voor de beoordeling van hun netto stortingsgrens. Spelers dienen ervoor te zorgen dat de door hen opgegeven gegevens correct zijn.

Het is de verantwoordelijkheid van de speler om hun limieten correct in te stellen en deze indien nodig aan te passen. In het geval dat de speler onjuiste of onvolledige informatie verstrekt, behoudt iCasino b.v. zich het recht voor om de spelactiviteiten van de speler te beperken, inclusief het opleggen/verlagen/blokkeren van de limieten of het beëindigen van de spelersaccount.

Ten aanzien van PEP’s voert ICasino b.v. een aantal specifieke maatregelen uit, namelijk:

  • Toestemming van het hoger leidinggevend kader van ICasino b.v. om de betrokken persoon in te schrijven als Speler;
  • Intensief monitoren van de transacties; en
  • Te allen tijde onderzoek naar herkomst van de middelen/ vermogen van de PEP.

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om als onderdeel van de inschrijving als Speler nadere documenten en informatie op te vragen of om een persoon niet als Speler in te schrijven, wanneer ICasino b.v. weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de betrokken persoon niet aan de voorwaarden voor inschrijving als Speler als bedoeld in dit artikel voldoet. ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om op voorhand een inschrijving van een Speler niet te accepteren zonder de persoon te voorzien van de reden.


Artikel 14. Doel van het Spelersaccount

Deelname kan alleen plaatsvinden door de eigenaar van het Spelersaccount. Het is niet toegestaan om een Spelersaccount aan te maken en/ of te gebruiken op een manier die in strijd is met de geldende wet- en regelgeving en/ of deze Algemene Voorwaarden.

Het Spelersaccount dient uitsluitend te worden gebruikt voor deelname aan de Diensten op het Platform. Hierbij is het bijvoorbeeld niet toegestaan om een saldo op te bouwen dat niet wordt gebruikt voor deelname aan de Diensten.


Artikel 15. Aanmelding

Bij iedere aanmelding van de Speler identificeert ICasino b.v. de Speler en raadpleegt Cruks. De Speler krijgt alleen toegang tot zijn Spelersaccount, nadat is vastgesteld dat de Speler niet is ingeschreven in Cruks, met uitzondering van de situatie waarin Cruks als gevolg van een technische storing niet kan worden geraadpleegd. In dat geval:

  • Stelt ICasino b.v. de Kansspelautoriteit onverwijld in kennis van de storing en de gevolgen daarvan;
  • Raadpleegt ICasino b.v. het Cruks zo spoedig mogelijk nadat de storing is opgeheven; en
  • Beëindigt ICasino b.v. de aanmelding van de in Cruks ingeschreven en tijdens de storing aangemelde speler.

ICasino b.v. heeft technische en organisatorische maatregelen getroffen ter voorkoming van doorlopende en/ of ongeautoriseerde aanmelding. De Speler mag deze niet omzeilen of belemmeren.

ICasino b.v. laat een Speler niet deelnemen aan de Diensten, als er niet voldaan is aan de voorwaarden zoals in artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden.


Artikel 16. Schorsing

ICasino b.v. schorst de mogelijkheid tot deelname aan de Diensten in ieder geval:

  • Op verzoek van de Speler;
  • Bij een redelijk vermoeden dat niet langer wordt voldaan aan deze Algemene Voorwaarden;
  • Bij een redelijk vermoeden dat de Speler door onmatige deelname aan kansspelen of kansspelverslaving zichzelf of zijn naasten schade kan berokken, als gevolg waarvan ICasino b.v. de Speler heeft geadviseerd zich te laten inschrijven in Cruks, bij gebreke waarvan ICasino b.v. de Kansspelautoriteit hierover heeft ingelicht;
  • Bij (een redelijk vermoeden van) misbruik, fraude, vals spel of ander oneigenlijk gebruik van de diensten van ICasino b.v. of niet naleving van toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder in elk geval, maar niet beperkt tot, witwassen;
  • Als de autoriteiten, waaronder maar niet beperkt tot de Kansspelautoriteit, daarom verzoeken;
  • Bij een faillissement, onderbewindstelling, ondercuratelestelling, surseance of wettelijke schuldsanering of andere insolventieregeling met betrekking tot de Speler;
  • Wanneer een speler zichzelf uitsluit voor 1, 7 of 30 dagen, kan dit niet meer ongedaan worden gemaakt voor de duur van die periode.

ICasino b.v. kan de mogelijkheid tot deelname aan de diensten schorsen in het geval een verscherpt cliëntenonderzoek zoals beschreven in artikel 23 van deze Algemene Voorwaarden tot een onvoldoende resultaat leidt c.q. niet naar behoren uitgevoerd kan worden.

In het geval van een schorsing wegens een redelijk vermoeden van welke aard dan ook, wordt de mogelijkheid tot deelname aan de Diensten geschorst voor de duur van het onderzoek. De schorsing heeft geen gevolgen voor de toegang van de Speler tot de gegevens met betrekking tot diens Speelrekening. ICasino b.v. behoudt zich het recht om de reden van schorsing niet te delen. Zolang ICasino b.v. onderzoek doet naar één van de redenen die aanleiding gaven voor een schorsing van het Spelersaccount, blokkeert ICasino b.v. ook de toegang tot het saldo van het Spelersaccount.


Artikel 17. Beëindiging

ICasino b.v. beëindigt de inschrijving van een Speler op diens verzoek. Spelers kunnen dit verzoek indienen door contact op te nemen met onze Klantenservice. Dit kan op diverse manieren: via e-mail op [email protected], telefonisch, of door een bericht te sturen via onze livechat.

ICasino b.v. mag in ieder geval overgaan tot beëindiging van het Spelersaccount van een Speler:

  • Bij een redelijk vermoeden dat niet of niet langer wordt voldaan aan de voorwaarden voor inschrijving als Speler zoals beschreven in artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden;
  • Bij een redelijk vermoeden dat niet langer wordt voldaan aan de Algemene Voorwaarden;
  • Op ieder moment als de Speler in strijd handelt met wet- en regelgeving en/ of de Algemene Voorwaarden;
  • Als er meerdere Speleraccounts door één Speler zijn aangemaakt. Het is ICasino b.v. in dit geval toegestaan alle Spelersaccounts te beëindigen. Behaalde Speelwinsten gedurende de periode dat er sprake was van meerdere Spelersaccount(s), komen te vervallen en kunnen door ICasino b.v. worden teruggevorderd.

ICasino b.v. kan de inschrijving van een Speler beëindigen in het geval een verscherpt cliëntenonderzoek zoals beschreven in artikel 23 van deze Algemene Voorwaarden tot een onvoldoende resultaat leidt c.q. niet naar behoren uitgevoerd kan worden. ICasino b.v. behoudt zich het recht om de reden van beëindiging niet te delen.

Indien uit het onderzoek, naar oordeel van ICasino b.v., blijkt dat sprake is van fraude en/ of misbruik en/ of handelen in strijd met de wet- en regelgeving en/ of de Algemene Voorwaarden, beëindigd ICasino b.v. het Spelersaccount en behoudt ICasino b.v. zich het recht voor om het saldo dat hoort bij het Spelersaccount niet uit te keren aan de Speler. Dit geldt eveneens voor gevallen waarin een verscherpt cliëntenonderzoek zoals beschreven in artikel 23 van deze Algemene Voorwaarden tot een onvoldoende resultaat leidt c.q. niet naar behoren uitgevoerd kan worden.


Artikel 18. Beheer van het Spelersaccount

Een Spelersaccount is persoonlijk en mag nooit gedeeld worden. Een Speler mag zijn Spelersaccount niet verkopen, uitlenen, overdragen, of op een andere manier ‘delen’ met een derde. Wanneer ICasino b.v. (redelijke) vermoedens heeft dat een Spelersaccount gedeeld wordt, schorst ICasino b.v. het Spelersaccount onmiddellijk.

In geval van verlies, diefstal of het vergeten van de login gegevens en/ of ongeoorloofde toegang tot zijn Spelersaccount moet de Speler zijn wachtwoord wijzigen en direct contact opnemen met de klantenservice.

In het geval van een (redelijk vermoeden) van een hack van het Spelersaccount ligt het in de verantwoordelijkheid van de Speler om direct contact op te nemen met ICasino b.v. en aangifte te doen.


Artikel 19. Verantwoordelijkheden Speler

Het ligt in de verantwoordelijkheid van de Speler om zich op de hoogte te houden van de wet- en regelgeving met betrekking tot Online Kansspelen in Nederland.

Een Speler is verantwoordelijk voor het beheer van zijn Spelersaccount, het volledig en correct invoeren en houden van zijn gegevens en de veiligheid en het gebruik van de identificatiemiddelen gebruikersnaam en wachtwoord om zich aan te melden op het Spelersaccount.

De Speler is volledig verantwoordelijk voor alle activiteiten, winsten en verliezen op zijn Spelersaccount.

De Speler is verantwoordelijk voor het nemen van geschikte maatregelen om ervoor te zorgen dat zijn of haar Spelersaccount niet onwettig wordt gebruikt, inclusief maar niet beperkt tot het voorkomen van gebruik door derden en/ of anderszins onrechtmatig gebruik om schade van welke aard dan ook te voorkomen en/ of te beperken.


Artikel 20. Betalingstransacties

Betalingstransacties tussen ICasino b.v. en de Speler verlopen alleen via de Speelrekening. Een Speler kan slecht één Speelrekening hebben. ICasino b.v. vergoedt geen rente over het saldo op de speelrekening. Let op: Het spelen bij ICasino b.v. kan illegaal zijn in het rechtsgebied waarin je je bevindt. Als dit het geval is ben je niet bevoegd om je betaalkaart te gebruiken.

ICasino b.v. staat voor betalingstransacties met de Speler enkel betaalinstrumenten toe die:

  • Afkomstig zijn van de op naam van een speler aangehouden rekening bij een in een lidstaat gevestigde kredietinstelling met een vergunning als bedoeld in artikel 8 van Richtlijn 2013/36/EU, bij een in een lidstaat gevestigde betaaldienstverlener met een vergunning als bedoeld in artikel 11 van Richtlijn (EU) 2015/2366 of bij een in een lidstaat gevestigde elektronisch geldinstelling als bedoeld in artikel 1:1 aan de Wet op het financieel toezicht met een vergunning als bedoeld in artikel 2:10a of die voldoet aan artikel 2:10e van die wet; en
  • Ondubbelzinnig zijn te herleiden tot de persoon van de Speler.

ICasino b.v. crediteert en debiteert de Speelrekening zonder onnodige vertraging.

Uitbetalingen worden zonder onnodige vertragingen uitbetaald. Het kan voorkomen dat er extra controles nodig zijn of bepaalde limieten worden overschreden, in welk geval de Speler om extra documentatie gevraagd kan worden. Bij het winnen van bijvoorbeeld een jackpot worden er altijd controles uitgevoerd. Op het moment dat er extra controles nodig zijn, dienen deze eerst succesvol afgerond te worden voordat er wordt uitbetaald.

Behoudens correcties crediteert ICasino b.v. de Speelrekening van een Speler uitsluitend met geldmiddelen die:

  • Afkomstig zijn van de Tegenrekening van de Speler of van een andere betaalrekening die wordt aangehouden bij een instelling of dienstverlener als bedoeld in artikel 4.25, tweede lid, onder a van het Besluit kansspelen op afstand, en die ondubbelzinnig tot de persoon van die Speler is te herleiden;
  • Voortkomen uit Speelwinst; of
  • Voortkomen uit een gratis verstrekt speelkrediet van ICasino b.v. aan de Speler.

ICasino b.v. crediteert de Speelrekening niet:

  • Voor zover de Speler daarmee een of meerdere maxima zoals bedoeld in artikel 13 overschrijdt;
  • Indien de mogelijkheid tot deelname is geschorst op grond van artikel 16.

ICasino b.v. debiteert de Speelrekening van een Speler uitsluitend:

  • Ten gunste van de Tegenrekening van de Speler; of
  • Ten behoeve van de deelname van de Speler aan de Diensten; of
  • Ten gunste van ICasino b.v.’s betaalrekening; en
  • Nadat de Speelrekening is gecrediteerd met geld van de Tegenrekening.

ICasino b.v. debiteert de Speelrekening van de Speler ten gunste van de Tegenrekening, tenzij de betrouwbare, verantwoordelijke en controleerbare organisatie van de Diensten zich hiertegen verzet en tenzij een Speler is geschorst op grond van een redelijk vermoeden dat niet of niet langer wordt voldaan aan de voorwaarden voor inschrijving:

  • Voor zover het saldo op de Speelrekening het door de Speler in zijn Spelersaccount aangegeven maximum overschrijdt; of
  • Indien de inschrijving van de Speler op verzoek van de Speler wordt beëindigd.

Er wordt van de Speler verwacht dat hij geen misbruik maakt van zijn Speelrekening. Misbruik omvat situaties zoals valsspelen, samenspanning en het gebruik van kunstmatige intelligentie of bots. ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om, aan haar ter beoordeling, de betreffende storting(en) geheel of gedeeltelijk te annuleren en eventuele kosten die ICasino b.v. in verband daarmee heeft gemaakt daarop in mindering te brengen.

ICasino b.v. waarborgt dat de tegoeden op de Speelrekening te allen tijde met inachtneming van de wettelijke voorschriften aan de Speler kunnen worden uitgekeerd door middel van het aanhouden van een derdengeldenrekening.

Het wordt de Speler aanbevolen een kopie van de transactiegegevens te bewaren.

ICasino b.v. behoudt het recht om gegevens met betrekking tot betalingstransacties te delen met overheidsinstanties en instanties voor sport integriteit op basis van wettelijke gronden.


Artikel 21. Spelonderbrekingen

ICasino b.v. spant zich in om technische storingen en andere incidenten die het normale spelverloop verhinderen, zo veel mogelijk te voorkomen.

In het geval van een technische storing of incident waarbij een gestart spel niet kan worden voortgezet vanwege een oorzaak aan de zijde van ICasino b.v., zal ICasino b.v.:

  • De speler hierover informeren via het Platform en/ of het Spelersaccount; en
  • De inzet van de Speler terugstorten naar de Tegenrekening.

In het geval van een technische storing of incident waarbij een gestart spel niet kan worden voortgezet vanwege een oorzaak aan de zijde van de Speler, zal ICasino b.v.:

  • De speler indien mogelijk hierover informeren via de interface; en
  • De inzet van de Speler niet terugstorten; en
  • Het resultaat van de speelronde verrekenen met het spelersaccount.


Artikel 22. Kosten

Voor deelname aan de Diensten zijn geen vergoedingen verschuldigd behalve de vereiste inzet, commissie, rake of entry fee, tenzij anders is vermeld op het Platform. De hoogte van de inzet wordt bij de betreffende Dienst op het Platform vermeld.

Tenzij de Wet op de kansspelbelasting, Wet op de kansspelen of andere wet- of regelgeving anders bepaald, worden kansspelbelasting en kansspelheffing afgedragen door ICasino b.v.. Zowel kansspelbelasting als kansspelheffing wordt geheven naar het verschil tussen de ontvangen inzetten en de ter beschikking gestelde prijzen en naar hetgeen anders dan als inzet ontvangen is voor het geven van gelegenheid tot deelneming aan kansspelen.


Artikel 23: Cliëntenonderzoek

ICasino b.v. voert een cliëntenonderzoek uit naar de Speler in het kader van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Dat doet ICasino b.v. in ieder geval bij inschrijving, maar kan op een later moment nogmaals plaatsvinden.

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om bij het bestaan van risico verhogende factoren waaronder, maar niet beperkt tot, witwassen of het financieren van terrorisme, een zogenaamd verscherpt cliëntenonderzoek uit te voeren. Dit is bijvoorbeeld het geval bij:

  • Inwoners van landen met verhoogde geografische risicofactoren; en
  • PEP’s.

ICasino b.v. behoudt het recht de reden van het cliëntenonderzoek niet te delen. Als ICasino b.v. vaststelt dat een verscherpt cliëntenonderzoek moet worden uitgevoerd, verricht ICasino b.v. in ieder geval een onderzoek naar de herkomst van de middelen en/ of herkomst vermogen van de betrokken persoon.

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om als onderdeel van het cliëntenonderzoek nadere documenten en informatie op te vragen.

Deelname aan de Diensten


Artikel 24. Geldige deelname aan de Diensten

Een deelname wordt als geldig beschouwd wanneer de Speler voor aanvang van de Dienst zijn inzet heeft gedaan en de deelname is geregistreerd in het systeem van ICasino b.v.

Het is de verantwoordelijkheid van de Speler om te controleren of de gegevens van de deelname correct zijn.

De geldigheid van de deelname is uitsluitend gebaseerd op de registratie in de systemen van ICasino b.v.. De systemen van ICasino b.v. zijn bindend.


Artikel 25. Ongeldige deelname aan de Diensten

ICasino b.v. behoudt zich het recht voor om deelname te weigeren of ongeldig te verklaren in de volgende situatie:

  • Wanneer de Speler handelt in strijd met de geldende wet- en regelgeving, deze Algemene Voorwaarden of de overige voorwaarden;
  • Op het moment dat de Speler een registratie heeft in het Cruks register;
  • Op het moment dat er twijfel bestaat over de integriteit of als er vermoeden bestaat van misbruik, manipulatie, fraude of andere criminele of onrechtmatige of verdachte handelingen;
  • Als er sprake is van een fout of vergissing, waaronder ook fouten van ICasino b.v. vallen. Fouten kunnen onder meer zijn, maar niet uitsluitend:
    • Technische fouten of storingen, bijvoorbeeld in de systemen van ICasino b.v. en haar leveranciers, hieronder vallen ook menselijke fouten;
    • Een misdruk, spelfout of een vergelijkbare fout;
    • Een registratiefout;
    • Een transactiefout.
  • Op het moment dat er sprake is van een combinatie van Wedopties die niet gecombineerd mogen worden; en
  • Alle andere gevallen waarbij ICasino b.v. de deelname redelijkerwijs niet hoeft te accepteren.


Artikel 26. Gevolgen ongeldige deelname aan de Diensten

Indien er sprake is van een ongeldige deelname, wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgevonden. Daarnaast behoudt ICasino b.v. het recht om bij een ongeldige deelname het Spelersaccount te schorsen en te beëindigen.

Als ICasino b.v. een deelname als ongeldig verklaart nadat een prijs is uitbetaald, zal het saldo op het Spelersaccount van de Speler worden aangepast door het bedrag van de ongeldige deelname (prijs minus inleg) af te trekken. Als het saldo op het Spelersaccount niet voldoende is om deze correctie uit te voeren, moet de Speler onmiddellijk de uitbetaalde prijs terugbetalen aan ICasino b.v. door geld te storten op zijn of haar Spelersaccount. Dit is een vordering die direct opeisbaar is.

Op het moment dat ICasino b.v. het saldo op het Spelersaccount niet kan corrigeren wegens onvoldoende saldo en de Speler niet direct bij stort, kan ICasino b.v. het gebruik van het Spelersaccount schorsen en beëindigen.


Artikel 27. Verantwoord spelen

Een Speler kan op elk moment de grenzen van zijn speelgedrag wijzigen, met dien verstande dat:

  • Een verlaging van een of meer limieten onmiddellijk in werking treedt; en
  • Een verhoging van een of meer limieten na tenminste een week in werking treedt.

Wanneer er individuele afspraken over limieten zijn gemaakt tussen ICasino b.v. en de Speler, zijn deze leidend waardoor een Speler mogelijk zijn limieten niet kan verhogen.

Een Speler kan zich op elk moment vrijwillig laten uitsluiten van deelname aan online en andere hoog risico kansspelen door zich te laten inschrijven in Cruks via deze link.

Een Speler kan onvrijwillig worden uitgesloten van deelname aan hoog risico kansspelen door te worden ingeschreven in Cruks door de Kansspelautoriteit.

ICasino b.v. behoudt zich het recht om limieten op het Spelersaccount te zetten/ aan te passen (verlagen), o.a. speelduur, speellimieten en/ of stortingslimieten.

ICasino b.v. behoudt zich het recht om verschillende verlieslimieten te hanteren voor verschillende leeftijdscategorieën.

ICasino b.v. behoudt zich het recht om restricties op een Spelersaccount op te leggen, beschikbaarheid van een dienst te beperken of het sluiten van een Spelersaccount bijvoorbeeld wanneer ICasino b.v. mogelijke Verantwoord Spelen risico’s constateert.

ICasino b.v. kan vanuit het beleid Verantwoord Spelen contact met een Speler opnemen via telefoon en/ of e-mail. Vanuit beleid Verantwoord Spelen kan dit betekenen dat een speler een bepaalde periode wordt uitgesloten van bonussen of dat een speler mogelijk niet kan deelnemen aan promotionele acties, zoals toernooien en quests.


Artikel 28. Risico’s gebruik van Diensten

Het gebruik van de Diensten op het Platform brengt risico’s met zich mee, waaronder de mogelijkheid om de volledige inzet te verliezen.


Artikel 29. Wijziging

ICasino b.v. kan de algemene voorwaarden te allen tijde actualiseren, (eenzijdig) wijzigen, bewerken en aanvullen. Spelers worden van wijzigingen zoals bijvoobeeld in onze Diensten en de door ons aangeboden programma's in kennis gesteld door middel van een bericht op de Website of via een e-mail. Indien een Gebruiker de Diensten blijft gebruiken na een mededeling dat de ICasino b.v.-regels zijn gewijzigd, wordt dat voortgezet gebruik beschouwd als zijn/haar aanvaarding van alle wijzigingen.

Indien een Speler de gewijzigde ICasino b.v.-regels niet wil aanvaarden of daaraan niet kan voldoen, dient hij/zij het gebruik van de Diensten met onmiddellijke ingang te staken. Voor zover een Speler een weddenschap heeft geplaatst en/of deelneemt aan een kansspel waarvan de uitkomst nog niet bekend is op het moment waarop de wijziging ingaat, gelden de algemene voorwaarden die van toepassing waren op het moment dat de weddenschap werd geplaatst of het kansspel begon.


Deze Algemene Voorwaarden zijn op 18-10-2024 geactualiseerd om 09:45 uur