PRIVACY STATEMENT


Als iCasino bv. Opererende onder de domeinnaam www.hardrockcasino.nl, hebben we niets te verbergen en geven we je volledige transparantie over hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben we een uitgebreide privacy statement opgesteld die je informeert over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere toepasselijke wet- en regelgeving waaronder de Nederlandse Kansspelwetgeving, de Wet op de kansspelen en het Besluit kansspelen op afstand.

 

Om jouw gegevens te beschermen tegen ongeoorloofd en ongewenst gebruik, hebben wij diverse maatregelen genomen. Onze website en diensten zijn uitsluitend toegankelijk voor personen die aantoonbaar 24 jaar of ouder zijn. iCasino b.v. neemt passende maatregelen om te voorkomen dat minderjarigen gebruik maken van onze diensten.

 

CONTACT

Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Als je algemene vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling via de contactgegevens op onze contactpagina. Heb je een specifieke privacy- of beveiligingsvraag stuur dan een bericht naar ons privacy- en beveiligingsteam.  Het mailadres is [email protected]. Ook de functionarisgegevensbescherming kun je middels dit mailadres bereiken.

 

VERZAMELING VAN PERSOONSGEGEVENS

Wij verzamelen en verwerken de volgende categorieën van persoonsgegevens wanneer je gebruik maakt van onze diensten. In ieder geval zijn dat de onderstaande gegevens;

 

  • Identificatiegegevens: zoals naam, adres, geboortedatum, e-mailadres, telefoonnummer.

  • Kopie paspoort of ander identiteitsbewijs en burgerservice nummer, (om te voldoen aan wettelijke voorschriften).

  • Financiële gegevens: zoals bankrekeningnummer, betalingsgegevens

  • Gebruiksgegevens: zoals inloggegevens, IP-adressen, browserinformatie, en activiteit op onze website.

  • Spelgegevens: zoals inzetgeschiedenis, spelresultaten en voorkeuren.

  • Gegevens t.b.v de preventie van kansspelverslavingen. Wij zijn wettelijk verplicht om gegevens over speelgedrag bij te houden en mogelijke vormen van kansspelverslavingen hiermee te voorkomen en te bestrijden. Op grond van wet- en regelgeving kunnen wij ook gegevens over jouw gezondheid opslaan, voor zover dit nodig is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen.

  • Gespreksopnames: alle telefoongesprekken bij de klantenservice worden opgenomen.

 

RECHTSGRONDSLAG VOOR GEGEVENSVERWERKING EN ONZE DOELEN

Wij verwerken je persoonsgegevens alleen als we dat mogen ook wel genoemd een rechtmatige grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende gronden:

 

  • Toestemming: voor bijvoorbeeld marketingdoeleinden.

  • Uitvoering van een overeenkomst: om de diensten te leveren waarvoor u zich heeft aangemeld.

  • Wettelijke verplichting: om te voldoen aan de wettelijke vereisten.

  • Gerechtvaardigd belang: zoals fraudepreventie en verbetering van onze diensten.

 

WANNEER GEBRUIKEN WE WELKE GEGEVENS.

Contact

Als je contact zoekt met onze klantenservice via bijvoorbeeld een e-mail dan verwerken we persoonsgegevens om te verifiëren wie je bent en om je goed te kunnen helpen. In het geval dat je nog niet bij ons geregistreerd staat verwerken wij enkel de door jouw opgegeven persoonsgegevens. Wanneer je wel bij ons geregistreerd staat verwerken wij de gegevens van je eigen account.

 

We nemen de telefoongesprekken die je voert met iCasino b.v. op om te controleren of we jouw instructies correct hebben uitgevoerd. Ook doen we dat om vragen of problemen op te lossen, om er zeker van te zijn dat we ons aan de regels houden, of om fraude of andere misdrijven op te sporen of te voorkomen.

  

Registreren account

iCasino b.v. heeft persoonsgegevens van je nodig om je te registreren, voor het spelen van kansspelen. Zonder deze gegevens kun je helaas geen gebruik maken van onze diensten. ICasino b.v. heeft in ieder geval je Burgerservicenummer, naam, geboortedatum, woonplaats, land, geslacht en kopie identiteitsbewijs nodig om je te kunnen registreren. Om te kunnen spelen hebben we ook je Nederlandse bankrekeningnummer nodig. Wanneer je de leeftijd van 24 jaar niet hebt bereikt, is het niet mogelijk om een spelersaccount aan te maken.

 

iCasino b.v. heeft al deze gegevens nodig om te voldoen aan de overeenkomst die we met jou als speler afsluiten. We hebben ook een wettelijke verplichting om bepaalde gegevens te verzamelen. Denk dan aan kansspelverslavingspreventie en het kunnen tegengaan van witwassen.

 

Uitvoeren van iCasino dienstverlening

Wanneer je gebruik wilt maken van de door ons aangeboden diensten verwerken wij persoonsgegevens. Op het moment dat je bij iCasino speelt wordt dit door ons geregistreerd. In de controledatabank registreren wij onder andere welke spellen je speelt, wat je inzet is en welk account speelt.

 

iCasino b.v. heeft al deze gegevens nodig om te voldoen aan de overeenkomst die we met jou als speler afsluiten. We hebben ook een wettelijke verplichting om bepaalde gegevens te verzamelen. Denk dan aan de gegevens die iCasino b.v. op grond van de Wet Kansspelen op afstand bij dient te houden en om invulling te kunnen geven aan ons kansspelverslavingspreventie beleid.

 

Administratie

Voor administratieve doeleinden is het voor iCasino b.v. noodzakelijk om persoonsgegevens te verwerken. Hierbij gaat het om dezelfde gegevens die wij verwerken bij het registreren van een account, tezamen met je bankrekeningnummer en alleen als je geld hebt gestort op je account. Alle geldelijke transacties worden ook verwerkt.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de overeenkomst die we met jou als speler afsluiten. We hebben ook een wettelijke verplichting om bepaalde gegevens te verzamelen en een gerechtvaardigd belang. iCasino b.v. wil zo effectief mogelijk uitvoering geven aan onze diensten en invulling kunnen geven aan onze belangen, het voorkomen of optreden in juridische procedures en interne administratieve doeleinden.

 

Klachtenprocedure/klantenservice

Mocht je klachten hebben tegenover iCasino b.v. onze diensten, werkwijze of platform dan heb je de mogelijkheid ons hiervan op de hoogte te stellen. Hierbij kunnen dezelfde gegevens worden verwerkt als weergegeven bij punt 2 samen met de gegevens die je extra opgeeft tijdens het contactmoment. Denk dan aan de inhoud van bijvoorbeeld de klacht.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de overeenkomst die we met jou als speler afsluiten en een gerechtvaardigd belang. iCasino b.v. wil zo effectief mogelijk uitvoering geven aan onze diensten, en invulling kunnen geven aan onze belangen, zoals het afhandelen van klachten.

 

Verslavingspreventie

Als iCasino b.v. zetten wij ons in tegen verslavingspreventie  en vinden het zeer belangrijk dat online kansspelen leuk blijft. Daarom verwerken wij persoonsgegevens om (mogelijke) verslavingen te identificeren en tegen te gaan. Hiervoor worden gegevens verwerkt die te maken hebben met je speelgedrag, zoals inzet en speelduur, tezamen met de gegevens van je account.

 

iCasino b.v. kan ook een persoonlijk interview afnemen in het kader van spelpreventie. Hiervoor hebben we persoonsgegevens nodig zoals je identiteit, de datum, het tijdstip en de reden van het persoonlijk gesprek, de gegevens over de inhoud van het persoonlijk gesprek, jouw reactie op het persoonlijk onderhoud en de conclusies die je trekt uit de resultaten van het door iCasino b.v. uitgevoerde onderzoek naar jouw speelgedrag.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de wettelijke verplichting. Op grond van de Wet op de kansspelen dient iCasino b.v verslavingspreventiemaatregelen te treffen. Verder hebben we een gerechtvaardigd belang om maatregelen te kunnen treffen om jou als speler te kunnen beschermen tegen enige vorm van kansspelverslaving.

 

Controledatabank

iCasino b.v. heeft een verplichte controledatabank, de zogenaamde CDB opgesteld waar alle speelgegevens in worden opgeslagen. De volgende gegevens staan in deze database:

  • De datum, het tijdstip en de aard van elke wijziging van het spelersprofiel en elke actie die de grenzen van het spelersprofiel overschrijdt;

  • De reden voor en de datum, tijd en aard van elke interventie;

  • Alle bedragen die niet op jouw lopende rekening zijn bijgeschreven;

  • De datum en het tijdstip van elk verzoek van jou om krediet dat wij hebben geweigerd omdat een onjuist betaalmiddel werd gebruikt;

  • De datum, het tijdstip, het bedrag en de aard van elke creditering en debitering van elke speelrekening en het betaalinstrument dat je hebt gebruikt;

  • De totale inzet en winst per spelsoort en het totale betalingsbedrag.

Alleen (bepaalde personeelsleden van) iCasino b.v. en de Kansspelautoriteit hebben toegang tot dit systeem.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de wettelijke verplichting, wij moeten een controledatabank hebben ingericht zoals aangegeven door de Wet op de kansspelen, zodat de Kansspelautoriteit toezicht kan houden.

 

Centraal Register Uitsluiting Kansspelen

Het is goed om te weten dat iCasino zelf geen gegevens verwerkt in het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen (Cruks), dit doet de Kansspelautoriteit. ICasino zal wel bij elke nieuwe inschrijving controleren of je geregistreerd staat bij Cruks. Als je een nieuwe speler bent maken we een Cruks-code aan. Deze Crukscode wordt elke keer als je inlogt bij iCasino gebruikt om te kijken of je in Cruks staat. Hiervoor word je naam, burgerservicenummer en geboortedatum verwerkt. Het burgerservicenummer wordt verwijderd, nadat de Cruks-code is aangemaakt.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de wettelijke verplichting,

  

Tegengaan van Fraude, witwassen en terrorismefinanciering

iCasino b.v. heeft een plicht om zo goed als mogelijk maatregelen te nemen om iedere vorm van Fraude, witwassen en terrorismefinanciering tegen te gaan. Dit doen wij door persoonsgegevens van je te verwerken waaronder de gegevens benodigd voor de registratie van een account,

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de wettelijke verplichting,

 

Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft-specifiek)

De persoonsgegevens die worden verwerkt op grond van de Wwft, worden slechts verzamelt  met het doel om witwassen te voorkomen en dus niet voor andere doeleinden die geen verband houden met het voorkomen van witwassen. Wel kunnen dezelfde persoonsgegevens voor meerdere doeleinden worden verzameld, zoals voor andere wettelijke verplichtingen. iCasino b.v. verzameld gegevens om verdacht gedrag vast te stellen en te onderzoeken om het bedrijf te beschermen tegen risico's en fraude.

 

iCasino b.v. heeft deze gegevens nodig om te voldoen aan de wettelijke verplichting, wij moeten een  dient controledatabank hebben ingericht zoals aangegeven door de Wet op de kansspelen, zodat de Kansspelautoriteit toezicht kan houden.

 

(Direct) marketing

iCasino b.v. maakt gebruik van meerdere vormen van marketing, waaronder affiliate marketing en direct marketing. Voor affiliate marketing dien je bij de verwerking van de persoonsgegevens, de privacyverklaring te raadplegen van de desbetreffende partij. Wanneer vormen van direct marketing worden ingezet, gebeurt dit alleen met je uitdrukkelijke toestemming. Dit kunnen bijvoorbeeld aanbiedingen zijn, middels een nieuwsbrief, waar je toestemming voor hebt gegeven. Wij bieden ook regelmatig promotionele acties of kansspelen aan, waaraan je kunt deelnemen. We zullen in sommige gevallen vragen of we je gegevens mogen gebruiken om een persoonlijke aanbieding te doen.

 

iCasino b.v. verwerkt deze gegevens omdat je toestemming hebt gegeven en het kan zijn dat dit in een overeenkomst is opgenomen die je met ons hebt gesloten.

 

Social media platformen: Facebook, Instagram, Google, Youtube, Twitch.

Wij verzamelen gegevens van je via onze website waaronder je e-mailadres, je accountgegevens en speelgedrag. Wij gebruiken technieken van Meta om op een veilige manier je gegevens te kunnen delen. Hierdoor kunnen we eventuele advertenties op Facebook, Instagram relevanter voor je maken, de doeltreffendheid van onze campagnes meten en kwetsbare groepen uitsluiten van advertenties. Wij houden ons aan de reclamecode voor online kansspelen.

 

iCasino b.v. verwerkt deze gegevens omdat je toestemming hebt gegeven en we hebben een gerechtvaardigd belang zodat we onze diensten kunnen promoten.

 

Relatiebeheer

Het is voor iCasino b.v. belangrijk om je feedback, klachten en wensen op te slaan en te kunnen verwerken. Indien iCasino b.v. nog verder contact met je op wilt nemen (bijvoorbeeld over de uitvoering van de diensten) moet iCasino b.v. hiertoe in staat zijn. Wij bewaren hiervoor gegevens zoals je naam, telefoonnummer, e-mail, vestigingsadres, en zo mogelijk gegevens in het kader van een klantentevredenheidsonderzoek.

 

iCasino b.v. verwerkt deze gegevens omdat we een overeenkomst met je hebben en we hebben een gerechtvaardigd belang om het kunnen initiëren, onderhouden en bijhouden van de klantrelatie en om de bijbehorende administratie, correspondentie en relatiebeheeractiviteiten te kunnen verrichten.

 

Analytische gegevens

Analytische gegevens zijn verschillende gegevens die automatisch worden verzameld met betrekking tot je gebruik van onze website en diensten, zoals je speler-ID, taal, locatie, browsergegevens, gebruikte campagnes, gebruikte kanalen, gebruikte apparaat, betalingsprovider en transactie- en gebruiksgegevens. Bepaalde informatie wordt verzameld met behulp van cookies en/of vergelijkbare trackingtechnologie.

 

Cookies, geplaatst via onze website

Het is voor belangrijk dat wij voldoen aan alle wet- en regelgeving omtrent privacy. Daarmee zorgen wij ervoor dat je de hoogste mate van bescherming krijgt. Naast de AVG-wetgeving hebben wij hierbij ook te maken met de Cookiewet(Telecommunicatiewet artikel 11.7A).

 

Hiervoor hebben wij een aparte cookieverklaring opgesteld, zodat je duidelijk kunt zien welke cookies wij plaatsen, welke functie deze hebben en voor hoelang gegevens bewaard blijven. Als je voor de eerste keer op onze site komt kun je de cookies instellen. De noodzakelijk cookies die nodig zijn om de site goed te laten werken worden altijd geplaatst.

  

HOE LANG BEWAREN WIJ PERSOONSGEGEVENS

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan nodig is. De meeste bewaartermijnen zijn wettelijk vastgelegd. Soms bewaren wij persoonsgegevens iets langer. Bijvoorbeeld voor archivering, in het geval van juridische procedures of voor wetenschappelijk onderzoek. Maar alleen als dat wettelijk is toegestaan.

 

Voor elk verwerkingsdoel is een specifieke bewaartermijn vastgesteld. Hieronder vind je de bewaartermijnen per doeleind. Na afloop van de bewaartermijn worden de gegevens automatisch of handmatig verwijderd. Houd er rekening mee dat verschillende doeleinden elkaar kunnen overlappen, waarbij de langste bewaartermijn geldt. iCasino b.v. heeft geen invloed op de bewaartermijnen van de Kansspelautoriteit; neem voor hun bewaartermijnen rechtstreeks contact met hen op. Wettelijk verplichte bewaartermijnen worden door iCasino b.v. altijd nageleefd.

 

Per verwerkingsdoel geven we hieronder weer wat de opslagperiode is:

 

Contact

Je gegevens worden 3 jaar bewaard als je zonder account contact opneemt met iCasino b.v. Heb je een account, dan blijven je gegevens bewaard zolang je account actief is. Na verwijdering van je account worden de communicatiegegevens na 3 jaar verwijderd.

 

Registreren account

Je accountgegevens worden bewaard zolang je account actief is. Na verwijdering blijven je gegevens nog 3 jaar bewaard.

 

Uitvoeren dienst (plaatsen weddenschap/spelen spellen)

Gegevens over weddenschappen en spelgebruik worden minimaal 3 jaar en maximaal 7 jaar bewaard, gerekend vanaf je laatste inzet of het moment van accountverwijdering.

 

(Financiële) administratie

De financiële administratie wordt minimaal 7 jaar bewaard volgens de regels van de Belastingdienst, met een mogelijke verlenging van maximaal 5 jaar.

 

Klachtenprocedure

Gegevens over klachten worden 2 jaar bewaard vanaf het laatste contactmoment betreffende de klacht.

 

Verslavingspreventie

Gegevens over verslavingspreventie worden 3 jaar bewaard gerekend vanaf het moment van het laatste bezoek van de speler aan onze website dan wel vanaf het moment van de beëindiging van de inschrijving van de speler, voor zover artikel 4.13 van de Regeling kansspelen op afstand niet van toepassing is op deze gegevens en voor zover uit een ander wettelijk voorschrift niet anders voortvloeit. Op grond van wet- en regelgeving kunnen wij ook gegevens over jouw gezondheid opslaan, voor zover dit nodig is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen. Uit het gesprek kan blijken dat je besluit om jezelf (tijdelijk) uit te sluiten van deelname aan spellen, of dat wij dat namens jou doen. We leggen dan vast hoe lang de periode van uitsluiting is.

 

Controledatabank

Gegevens in de controledatabank worden 3 jaar bewaard vanaf het moment van registratie.

 

Centraal Register Uitsluiting Kansspelen

iCasino b.v. heeft geen invloed op de bewaartermijn in Cruks. Voor meer informatie, neem contact op met de Kansspelautoriteit.

 

Wet ter voorkoming van witwassen en financiering terrorisme

Gegevens verzameld voor het vaststellen en onderzoeken van verdacht gedrag worden 5 jaar bewaard.

 

ONTVANGER VAN PERSOONSGEGEVENS

In sommige gevallen zijn wij wettelijk verplicht om jouw persoonsgegevens met derden te delen. Dit kan gebeuren als wij betrokken zijn bij een juridische procedure, een wettelijke verplichting moeten naleven, moeten voldoen aan een rechterlijke uitspraak of instructies van een overheidsinstantie, of ter uitvoering van overeenkomsten. In andere gevallen zijn wij niet verplicht om jouw persoonsgegevens te delen, maar doen wij dit om onze dienstverlening te optimaliseren. Hieronder vind je een overzicht van de ontvangers van jouw persoonsgegevens:

 

OVERHEIDSINSTANTIES

iCasino b.v. staat onder toezicht van de Kansspelautoriteit, de instantie die toezicht houdt op de kansspelmarkt. Andere instanties, zoals de Belastingdienst en de Autoriteit Persoonsgegevens, houden ook toezicht op de kansspelmarkt en daarmee op iCasino b.v. Deze instanties ontvangen niet direct persoonsgegevens van iCasino b.v., tenzij specifiek gevraagd. Indien een overheidsinstantie iCasino b.v. verzoekt om bepaalde gegevens te delen, zullen wij altijd aan dit verzoek voldoen.

 

ORYX GAMING

iCasino b.v. maakt gebruik van de diensten van Oryx Gaming, een toonaangevende ontwikkelaar van software voor online kansspelen. Oryx Gaming is ISO-27001 gecertificeerd, wat betekent dat jouw gegevens altijd beschermd zijn volgens de hoogste standaarden. iCasino b.v. gebruikt Oryx Gaming om jouw persoonsgegevens te verwerken, jouw gegevens te toetsen aan het Cruks systeem, en om jouw speelgedrag bij te houden.

 

ZENDESK

iCasino b.v. gebruikt het klantenserviceplatform Zendesk. Via dit platform worden gegevens opgeslagen die via de klantenservice zijn verwerkt, waaronder gevoelige gegevens. Deze gegevens zijn alleen toegankelijk voor het Know Your Customer-team van iCasino b.v.

 

KREDITZ

iCasino b.v. maakt gebruik van de diensten van Kreditz om jouw stortingslimiet aanvraag te beoordelen. De persoonsgegevens die Kreditz in dit verband verwerkt, kunnen onder meer bestaan uit jouw naam, adres, geboortedatum, contactgegevens, financiële informatie (zoals inkomen en uitgaven) en andere relevante informatie die nodig is voor de beoordeling van je stortingslimiet aanvraag en eventuele dagelijkse monitoringsdoeleinden, waaronder het (verscherpte) cliëntenonderzoek als de Verantwoord Spelen monitoring

 

De verwerking van jouw persoonsgegevens door Kreditz is gebaseerd op de toestemming, die je geeft voor aanvraag van de analyse. Kreditz deelt jouw persoonsgegevens uitsluitend met iCasino b.v. iCasino b.v. is gebonden aan strikte geheimhoudingsverplichtingen en we mogen jouw persoonsgegevens alleen gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt.

 

MARKETING

iCasino b.v. werkt samen met verschillende marketingbedrijven, zoals online marketingbureaus en affiliates. Via cookies en software kunnen deze partijen bepaalde gegevens inzien, bijvoorbeeld gegevens die verband houden met jouw account bij iCasino b.v. Dit wordt uitsluitend gedaan om een connectie te maken via social mediaplatformen. Deze partijen matchen jouw gegevens met die in hun systeem, zonder nieuwe profielen aan te maken. Deze gegevens worden nooit gebruikt voor direct marketing.

 

VERWERKERSOVEREENKOMSTEN

Wanneer dit op grond van de AVG verplicht is, hebben wij met de betreffende ontvangers een verwerkersovereenkomst gesloten. Wij nemen onze rol als verwerkingsverantwoordelijke serieus en zien hier te allen tijde op toe.

 

Met deze maatregelen zorgen wij ervoor dat jouw persoonsgegevens op een veilige en verantwoorde manier worden verwerkt. 

 

BEVEILIGING

iCasino b.v. doet er alles aan om jouw persoonsgegevens te beveiligen en jouw privacy te waarborgen. We gebruiken verschillende beveiligingssystemen die zowel intern als extern worden gehost en gecontroleerd. Ons personeel moet zich aan strenge regels houden bij het gebruik van persoonsgegevens, en alleen specifieke personen hebben toegang tot deze gegevens. De Kansspelautoriteit, die toezicht houdt op kansspelen, stelt ook eisen aan onze beveiliging, zoals de beveiliging van onze controledatabank en onze verbinding met Cruks. We zorgen ervoor dat we altijd aan deze eisen voldoen en nemen waar mogelijk extra maatregelen.

 

iCasino b.v. beschermt jouw persoonsgegevens met strenge digitale en fysieke maatregelen. Al onze apparaten zijn beveiligd met minstens een wachtwoord en waar mogelijk extra beveiligd met een vingerafdrukscan en/of gezichtsherkenning. Dit geldt voor alle digitale apparaten, zoals mobiele telefoons, smartphones, computers, laptops en andere apparatuur waarop gegevens worden opgeslagen.

 

Als er een datalek optreedt, heeft iCasino b.v. interne protocollen om dit goed te beheren. We melden een datalek altijd binnen 72 uur aan de Autoriteit Persoonsgegevens als dit een risico vormt voor betrokken personen. Als jij risico loopt door een datalek, laten we je dit weten.

 

SYSTEMEN

Centraal Register Uitsluiting Kansspelen

Het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen (Cruks) is een systeem van de Kansspelautoriteit om kansspelverslaving te bestrijden. Het wordt beheerd door de Kansspelautoriteit en iCasino b.v. heeft geen invloed op hoe het werkt. De verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de gegevens in Cruks ligt bij de Kansspelautoriteit. Heb je problemen met Cruks? Neem dan contact op met de Kansspelautoriteit via [email protected], 070 302 1300, of via hun social mediakanalen op Twitter of Facebook.

 

Cruks houdt bij welke spelers zijn uitgesloten van kansspelen. Dit geldt voor verschillende soorten kansspelaanbieders, zoals:

  • Online gokken (met uitzondering van het online kopen van loten)

  • Speelcasino’s van verschillende aanbieders

  • Speelautomatenhallen

 

iCasino b.v. valt onder de eerste categorie en is daarom verplicht om aangesloten te zijn bij Cruks. Dit betekent dat wij een constante verbinding hebben met Cruks. Elke speler die zich bij ons registreert, controleren wij in Cruks. Als blijkt dat jij in Cruks staat geregistreerd en bent uitgesloten van online kansspelen, kunnen wij je geen toegang geven tot onze diensten.

 

In Cruks staan personen die zijn uitgesloten van deelname aan kansspelen. Deze uitsluiting kan gebeuren doordat een kansspelaanbieder, zoals wij, een speler bij de KSA voordraagt om in het Cruks register opgenomen te worden.

 

iCasino b.v. heeft geen toegang tot de gegevens in Cruks. Wij kunnen dus geen persoonlijke gegevens opzoeken via het register. Wanneer je je bij ons registreert, controleren wij alleen of je in Cruks staat. Wij krijgen dan een melding met "HIT" of "NO HIT". "HIT" betekent dat je in Cruks staat en geen toegang krijgt tot onze diensten. Bij "NO HIT" kun je wel bij ons spelen.

 

De verbinding tussen Cruks en iCasino b.v. is altijd beveiligd en wordt constant gecontroleerd. Wij voldoen aan alle gestelde eisen en nemen waar mogelijk extra maatregelen. Voor registratie in Cruks worden je burgerservicenummer, naam en geboortedatum gebruikt.

 

Je kunt jezelf ook inschrijven in Cruks. Je staat dan minimaal 6 maanden geregistreerd. Registratie kan online met je DigiD of via een papieren formulier. Bij de papieren optie duurt het enkele dagen voordat je registratie compleet is. Zodra je officieel bent ingeschreven in Cruks, kun je niet meer deelnemen aan kansspelen via iCasino b.v.

 

Controledatabank

iCasino b.v. dient meerdere gegevens te verzamelen, betreffende onze diensten, de spelers en speelgedrag. Hiervoor hebben wij een controledatabank opgezet. Dit is een centraal systeem waarin near real time speelgegevens worden vastgelegd. Dit betekent dat ieder spel wordt gemonitord en alle informatie hiervan wordt bijgehouden. Er wordt dus vrijwel één op één bijgehouden hoe lang een spel gespeeld wordt, welke hoeveelheden er worden ingezet, welke uitbetalingen er worden gedaan etc. Al deze gegevens worden op een gescheiden systeem bijgehouden.

 

iCasino b.v. is verplicht om de Kansspelautoriteit altijd toegang te geven tot onze controledatabank. Dit geldt eveneens voor mogelijk andere toezichthouders die hierom vragen, mits zij hierin een belang hebben. Aan het inrichten van de controledatabank zijn strenge eisen verbonden. Daarnaast dient de controledatabank meerdere tests te ondergaan, onder andere een integratietest. Hierbij wordt de verbinding tussen de controledatabank, de systemen van de Kansspelautoriteit en de gegevensverwerking getest. De test bevat onder andere de veiligheid, snelheid en algemene werking van het gehele systeem.

 

JE RECHTEN MET BETREKKING TOT JOUW PERSOONSGEGEVENS

Het verwerken van jouw persoonsgegevens is niet eenzijdig. Jij hebt verschillende rechten die je kunt uitoefenen in het kader van gegevensverwerking. Bij ieder recht geven wij aan hoe je hiervan gebruik kunt maken.

 

Recht op inzage (artikel 15 AVG)

Je hebt altijd het recht om de door iCasino b.v. verwerkte en opgeslagen gegevens in te zien. Om dit recht uit te oefenen, kun je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected].

 

Recht op rectificatie (artikel 16 AVG)

Als de door iCasino b.v. bewaarde gegevens onjuist blijken te zijn, heb je het recht om deze gegevens te laten corrigeren. Wij zullen dan de huidige incorrecte gegevens vervangen door de juiste gegevens. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice via een e-mail naar [email protected].

 

Recht op overdracht van gegevens (artikel 20 AVG)

Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten overdragen door iCasino b.v. aan een soortgelijke partij. Dit betekent een partij die ongeveer dezelfde diensten aanbiedt als wij. Wij controleren of de partij waaraan je de gegevens wilt laten overdragen aan deze beschrijving voldoet. Je kunt jouw verzoek sturen naar onze klantenservice via een e-mail naar [email protected].

 

Recht op het wissen van gegevens (artikel 17 AVG)

In bepaalde gevallen kun je ons vragen om jouw gegevens te verwijderen. Dit heet het recht op vergetelheid. Vanwege de strenge Wet op de kansspelen en de regelgeving van de Kansspelautoriteit zijn wij in sommige gevallen verplicht jouw gegevens voor een bepaalde periode te bewaren. Als wij jouw gegevens niet mogen verwijderen om aan deze wettelijke verplichtingen te voldoen, laten we je dat weten. Hieronder staan situaties waarin wij jouw gegevens moeten verwijderen:

 

  • Als de door ons verwerkte gegevens niet meer nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld.

  • Als je jouw toestemming voor het gebruik van de gegevens intrekt.

  • Als je bezwaar maakt tegen de verwerking van jouw gegevens. Bij direct marketing heb je altijd een absoluut recht om bezwaar te maken.

  • Als jouw belangen zwaarder wegen dan die van iCasino b.v., zullen we jouw gegevens verwijderen.

  • Als wij jouw gegevens onrechtmatig verwerken, heb je het recht om deze te laten verwijderen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als er geen wettelijke grondslag is voor de verwerking.

  • Als een wettelijke bewaartermijn is overschreden, moeten wij jouw gegevens verwijderen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de bewaartermijn vanuit de Wet op de kansspelen is verstreken.

 

Het kan zijn dat er uitzonderingen zijn op het recht op vergetelheid, zoals voorwaarden uit geldende wet- en regelgeving.

 

Recht op het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens

Je hebt altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit kun je doen als je denkt dat iCasino b.v. niet goed omgaat met jouw persoonsgegevens.

 

Recht op stop van gegevensverbruik, bezwaar (artikel 21 AVG)

Je hebt te allen tijde het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens.

 

Recht van beperking van (een deel van) de verwerkingen

Er zijn bepaalde situaties waarin wij jouw persoonsgegevens niet meer mogen gebruiken (zie de vier situaties hieronder). Als het in deze gevallen (nog) niet mogelijk is om de gegevens te wissen, stoppen wij van het gebruik maken ervan.

 

Je kunt dit recht inroepen in vier situaties:

  • In afwachting van de beoordeling van een correctieverzoek.

  • Als de gegevens eigenlijk gewist zouden moeten worden maar je geen verwijdering wenst.

  • Als wij de gegevens niet langer nodig hebben, terwijl ze nog wel nodig zijn voor (de voorbereiding op) een rechtszaak.

  • In afwachting van de beoordeling van een bezwaar.

 

Intrekken van je toestemming

Je mag altijd je toestemming intrekken als we jouw gegevens gebruiken omdat jij dat eerder hebt toegestaan. Dit verandert niets aan wat we in het verleden met je gegevens hebben gedaan, maar we mogen ze dan niet meer gebruiken. Het kan zijn dat we je daardoor bepaalde diensten niet meer kunnen aanbieden.

 

Wil je je rechten gebruiken?

Stuur ons gewoon een e-mail naar [email protected]. Als we niet zeker weten of jij het echt bent, kunnen we je om extra informatie vragen, zoals in uitzonderlijke gevallen een kopie van je identiteitsbewijs. Meestal is een andere manier van controleren genoeg. Je rechten gebruiken kost niets, behalve als je misbruik maakt van je rechten.

 

Let op: Je rechten zijn niet onbeperkt. Soms kunnen we niet aan je verzoek voldoen. We bekijken elk verzoek apart. Als we je verzoek niet kunnen uitvoeren, laten we je dat weten en leggen we uit waarom.

 

Onze plichten

iCasino b.v. gebruikt jouw gegevens alleen als we daar een goede reden voor hebben. We verkopen je gegevens nooit door aan anderen.

 

We verzamelen alleen de gegevens die we echt nodig hebben om onze diensten goed te kunnen uitvoeren. Als je deze gegevens niet geeft, kunnen we je geen toegang geven tot ons platform of onze diensten. Vanwege de wet kunnen we hier geen uitzondering in maken.

 

Als we je gegevens met anderen moeten delen, vragen we je altijd eerst om toestemming. Dit kan door de privacyverklaring van iCasino b.v. te wijzigen of door je rechtstreeks om toestemming te vragen.

 

iCasino b.v. mag je gegevens ook openbaar maken als de wet dat zegt of als we dat nodig vinden voor een rechtszaak. Dit geldt ook als het gaat om eigendomsrechten of de algemene bescherming van iCasino b.v. We zullen je privacy daarbij altijd beschermen.

 

Kan dit privacystatement veranderen?

Bij iCasino b.v. werken we altijd aan het verbeteren van onze diensten. Daardoor kunnen dingen veranderen, ook als het gaat om privacy. Als dat gebeurt, passen we deze privacyverklaring aan. Ook kunnen we de verklaring aanpassen als de wetgeving verandert. Kijk daarom regelmatig naar de privacyverklaring. Als er iets verandert, laten we je dat weten via e-mail of onze website. De meest actuele versie vind je altijd op www.hardrockcasino.nl.

 

Soms wil iCasino b.v. jouw gegevens gebruiken voor iets wat nog niet in deze privacyverklaring staat. Dan nemen we eerst contact met je op voordat we je gegevens voor die nieuwe doelen gebruiken. We vertellen je dan over de veranderingen in onze privacyverklaring en je kunt dan zeggen of je het goed vindt dat we je gegevens voor die nieuwe doelen gebruiken.

 

Heb je nog vragen over ons privacy statement? Neem dan gerust contact op met onze support afdeling.

 

Versie 1.3 d.d. 24-09-2024