Limieten
Limieten

Bij Hard Rock Casino streven we ernaar om een veilige en verantwoorde speelomgeving te bieden. Daarom bieden we verschillende limieten aan om dit te kunnen waarborgen. Zo hebben wij voor iedere speler een sessielimiet, stortingslimiet, balanslimiet en een netto stortingsgrens.

 

Wil je jouw stortingslimiet aanpassen?
Ben je een bestaande speler en wil je jouw stortingslimeit aanpassen of een nieuw limiet aanvragen boven de €350,-? Je kunt je limieten aanpassen via de onderstaande button in je spelersaccount. Neem erna contact op met onze helpdesk.  Zonder contactmoment met de helpdesk kunnen je limieten niet verruimd worden. Ons team staat voor je klaar om je te helpen en eventuele wijzigingen door te voeren volgens de geldende richtlijnen. Stel je limieten altijd in binnen je eigen grenzen en ben je ervan bewust dat je het door jou ingesteld bedrag kunt verliezen.

Je vindt de knop naar de helpdesk altijd rechtsboven in je beeldscherm.



Let op: Bij een verruiming van je limieten boven €350,- moet je altijd de helpdesk contacteren! Het invoeren van je nieuwe limieten in je spelersaccount is dan niet voldoende. Is er geen contactmoment met de helpdesk, dan zal er geen verruiming van je limieten in werking treden. Wacht jij dus al lange tijd op een verruiming in je limiet, dan kan het zomaar zo zijn dat je de helpdesk nog moet contacteren.


Aanpassen van je sessielimiet en balanslimiet

Zowel je sessielimiet als je balanslimiet kun je ten alle tijden zelf aanpassen in je spelersaccount zonder contactmoment met de helpdesk.

Hou er rekening mee dat het verruimen van ieder limiet een wettelijke wachttijd van 7 dagen heeft.

 

Aanpassen van je netto stortingsgrens

De netto stortingsgrens wordt bepaald op basis van je draagkracht. Wil jij deze grens verruimen, dan dienen wij jouw draagkracht te verifieren. Dit kun je doen door de Kreditz check door te lopen. Je kunt dit ook doen door documentatie aan te leveren bij onze helpdesk. Dit kan bijvoorbeeld een loonstrook zijn. 

 

 

 

registratie heb je een aantal limieten moeten instellen, zoals de maximale speelduur per tijdseenheid van een dag, week of maand,  je maximale stortingslimiet per tijdseenheid en het maximale bedrag wat je in je online beurs bij Hard Rock Casino wil hebben (indien je dit bedrag overschrijdt, is een uitbetalng noodzakelijk voordat je verder kunt spelen).

 

Sessielimiet - Je sessielimiet, maximale speelduur, is een door jou ingestelde limiet die bepaalt hoelang je per dag, week of maand bij Hard Rock Casino kunt spelen. Deze limiet helpt je er bij om niet meer tijd aan gokken te besteden dan je lief is. De tijd wordt berekend vanaf het moment dat je inlogt totdat je weer uitlogt. Verschillende sessies per tijdseenheid  worden bij elkaar opgeteld. Speel je langer dan je limiet? Dan word je automatisch uitgelogd.

Stortingslimiet - Elke speler die zich bij ons registreert is verplicht om bij registratie een stortingslimiet in te stellen. Met een stortingslimiet bepaal je voor jezelf per dag, week of maand hoeveel je maximaal wilt kunnen storten op je account. Je bepaalt zelf de maximale hoogte van de stortingslimiet, dit is namelijk momenteel niet bij wet bepaald. 

Balanslimiet - Je balanslimiet, ook wel saldolimiet genoemd, helpt je je winsten veilig te stellen. Zodra je saldo over je ingestelde limiet gaat kun je niet meer verder spelen totdat er een uitbetaling heeft plaatsgevonden.

 

Je kan deze limieten op elk gewenst moment weer aanpassen aan de dan passende situatie voor jou. Hou er wel rekening mee dat een verruiming van je limieten een wettelijke doorlooptijd van 7 dagen heeft. Dit is door de kansspelautoriteit (Ksa) bepaald ter voorkoming van gokgerelateerde schade. Een verlaging van jouw limieten is meteen van kracht.

 

Let op: het is niet mogelijk om jezelf uit te schrijven bij Hard Rock Casino met de gedachte jezelf hierna opnieuw te registeren om op deze manier je limieten te kunnen verruimen.

 

Denk goed na over je limieten. Deze zijn er om te zorgen dat online casino spelen een spel voor jou blijven en geen dwangmatige handeling. Zie de limieten daarom als iets positiefs, ook al komen ze voor jouw gevoel wellicht iets te vaak als pop-ups in beeld. Het is ons voorgeschreven en wij onderschrijven uiteraard het belang hiervan.

 

Nieuwe regels voor verantwoord spelen vanaf 1 oktober 2024

Vanaf 1 oktober 2024 gelden er nieuwe regels die door de Kansspelautoriteit (Ksa) en het Ministerie van Justitie en Veiligheid zijn ingevoerd voor veilig en verantwoord spelen bij alle legale online casino's in Nederland.Deze regels zijn bedoeld om jou als speler te behoeden voor mogelijke financiële risico's en overmatig speelgedrag.

 

Wettelijke netto stortingslimiet

De wettelijke netto stortingslimiet is een nieuwe limiet ('grens') van de Kansspelautoriteit. Deze limiet houdt rekening met het verschil tussen je maandelijkse stortingen en uitbetalingen. De limiet checkt dus het verschil tussen de stortingen en opnames. Je kan niet meer storten dan je nettostortingslimiet toelaat, maar het bedrag van je opnames wordt in mindering gebracht van de limiet.

 

Als je je limiet bereikt hebt, kun je niet meer storten. Je kan wel je limietverhogen middels een inkomstencheck.

 

Wat verandert er voor jou?

Vanaf 1 oktober 2024 geldt er een wettelijke netto stortingslimiet voor alle spelers:

  • Spelers vanaf 24 jaar: €700 per maand

  • Spelers tussen 18 en 24 jaar: €300 per maand

 

Deze nieuwe limiet geldt naast je eerder ingestelde stortingslimiet.

  • Ben je tevreden met een netto stortingslimiet van €700 (vanaf 24 jaar) en €300 (18-23 jaar)? Dan hoef je geen verdere actie te ondernemen.

  • Heb je op dit ogenblik een hogere stortingslimiet dan €700 of €300 en wens je deze te behouden? Gebruik dan onze inkomstencheck via Kreditz om snel en veilig je bankgegevens te verifiëren, of lever een bewijs van inkomen of vermogen in, zoals recente loonstroken. We behandelen je gegevens uiteraard vertrouwelijk en verwerken deze veilig volgens de AVG wetgeving.

 

Netto stortingslimiet verhogen?

Je kan je netto stortingslimiet verhogen door ons op de hoogte te stellen van je financiële draagkracht:

Je geeft een verklaring van je netto-inkomen, beroep en recreatief te besteden deel:

 

Beantwoord onderstaande vragen naar alle eerlijkheid en verstuur ze via email of Livechat:

  • Wat is je beroep?

  • Wat is je maandelijkse netto-inkomen?

  • Hoeveel van je netto-inkomen wil je besteden aan gokken?

  • Heb je nog andere inkomsten of financiële middelen? Zo ja, kan je ons mededelen hoeveel?

 

Je stuurt documenten (bv. loonstrook) door naar onze klantenservice via email of Livechat.

Wil je je limiet verhogen zonder gedoe met het handmatig aanleveren van documenten? Met onze Kreditz-integratie kun je snel en veilig een automatische inkomstencheck uitvoeren.

 

Je kan via Kreditz inloggen op je bank app en een rekening selecteren die gekoppeld is aan je spelersaccount. Vervolgens worden je financiële gegevens volgens AVG verwerkt en zal je netto inkomen bepaald worden. Deze automatische controle verifieert je financiële draagkracht op basis van je bankgegevens en stelt ons in staat om snel te beoordelen of je in aanmerking komt voor een hogere limiet.

 

Indien je in aanmerking komt voor een hogere limiet wordt je netto stortingslimiet onmiddellijk verhoogd.

 

Contactmoment bij hoge stortingslimieten

Vanaf 1 oktober 2024 worden stortingslimieten boven een bepaalde grens als hoog en risicovol beschouwd. Deze stortingslimiet bepaalt hoeveel geld jij als speler in totaal mag storten binnen een bepaalde periode, zoals per dag, week of maand. Hierbij wordt geen rekening gehouden met opnames of winsten. Deze limiet is ingesteld om spelers te beschermen tegen te veel gokken en om hun stortingen onder controle te houden. Vanaf hieronder bepaalde grenzen is er een contactmoment vereist voordat je limiet in werking zal treden.

 

Wat verandert er voor jou?

Vanaf 1 oktober 2024 worden stortingslimieten boven een bepaalde grens als hoog en risicovol beschouwd. Voordat deze 'hoge' stortingslimieten kunnen worden ingesteld, is een contactmoment vereist.

  • Bij het verlagen van je stortingslimiet verandert er niets.

  • Als je je stortingslimiet wilt verhogen moet je een verplicht contactmoment hebben met onze klantenservice vanaf de wettelijke grenzen (€350 voor 24+ of €150 voor 18-23 jaar). Dit contact zal je helpen om bewust stil te staan bij je speelgedrag en de risico’s die gepaard gaan met het verhogen van je limiet.

    De grenzen zijn als volgt bepaald:

 

Spelers van 18 t/m 23 jaar

Spelers vanaf 24 jaar

Dagelijkse stortingslimiet: €5,35

Dagelijkse stortingslimiet: €12,50

Wekelijkse stortingslimiet: €37,50

Wekelijkse stortingslimiet: €87,50

Maandelijkse stortingslimiet: €150

Maandelijkse stortingslimiet: €350

 

Stel passende limieten in

Om te voorkomen dat je speelervaring wordt onderbroken, raden we aan om gepaste stortingslimieten in te stellen via je account. Zo ben je op tijd klaar voor de nieuwe regels.

 

Heb je vragen? Ons team staat klaar om je te helpen.